Błędy silnika BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krakos102
    Classic
    • 2014
    • 8

    Błędy silnika BFQ

    Z tego co wiem, to w tej firmie mają hamownię obciążeniową Vtech
  • michalrh
    Rider
    • 2012
    • 322
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Błędy silnika BFQ

    witam koledzy i koleżanki
    ostatnio moja Skodzinka miała problem z odpalaniem na ciepłym silniku więc podpiąłem kompa a tam błędy które dało się skasować:
    -Masowy przepływomierz powietrza - G70
    -Bank 1, system dawkowania paliwa x2
    -System EGR (powtórnego przepływu spalin) x2
    -System odpowietrzania zbiornika paliwa.

    Czy ktoś może mi powiedzieć co się dzieje z silnikiem, ewentualnie co jest do wymiany?
    Nie zauważyłem spadku mocy, jedynie co to czasem rozgrzany silnik wyłączony pod np sklepem po kilku min nie chce odpalić, trzeba kręcić kilka razy 3-4 i dopiero wtedy odpala.
    Proszę o pomoc
    był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
    jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



    komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

    Komentarz

    • logan_x
      Rider
      • 2011
      • 401
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      W sterowniku mogą być zapisane stare błędy, które nie zawsze mają związek z aktualnymi problemami.
      Najlepiej sprawdź za jakiś czas czy błędy się znowu pojawia i podaj dokładne kody błędów.

      Komentarz

      • michalrh
        Rider
        • 2012
        • 322
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        niestety, ja nie posiadam odpowiednich programów do sczytywania błędów, robił to znajomy, któremu w programie pojawiały się tylko te nazwy, nie było kodów błędu.
        był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
        jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



        komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          to musisz podjechać jeszcze raz na diagnostyke i odczytac ponownie kody błędów
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • michalrh
            Rider
            • 2012
            • 322
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            VAG-COM Version: Release 409.1-US

            Control Module Part Number: 06A 906 033 BG
            Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2V 00HS4600
            Software Coding: 00031
            Work Shop Code: WSC 31480
            Additional Info: TMBDX41U942888618 SKZ7Z0C2257973
            6 Faults Found:
            17811 - EGR System: Regulation Divergence
            P1403 - 35-10 - - - Intermittent
            17811 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1403 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
            16485 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P0101 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
            16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
            P0172 - 35-10 - - - Intermittent
            16556 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P0172 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
            17925 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1517 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

            wszystkie błędy zostały skasowane po czym spróbowałem odpalić, problem pozostał a z nim jeden błąd:
            16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
            był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
            jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



            komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez michalrh
              wszystkie błędy zostały skasowane po czym spróbowałem odpalić, problem pozostał a z nim jeden błąd:
              16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
              po mojemu zbyt bogata mieszanka
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • logan_x
                Rider
                • 2011
                • 401
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Błąd za bogatej mieszanki może mieć wiele przyczyn

                Na początek możesz sprawdzić zawór EGR i przepływomierz bo są błędy z nimi związane.
                Przepływomierz warto by podmienić na inny, a EGR przeczyścić.



                Możliwe, że któryś z błędów jeszcze się powtórzy jak przejedziesz kilkanaście kilometrów.

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Jak możesz to podmień- 1-szą sonde lambda.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • michalrh
                    Rider
                    • 2012
                    • 322
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez logan_x
                    Błąd za bogatej mieszanki może mieć wiele przyczyn

                    Na początek możesz sprawdzić zawór EGR i przepływomierz bo są błędy z nimi związane.
                    Przepływomierz warto by podmienić na inny, a EGR przeczyścić.



                    Możliwe, że któryś z błędów jeszcze się powtórzy jak przejedziesz kilkanaście kilometrów.
                    EGR po niedzieli będzie przeczyszczony, przepływki nie mam innej do podmiany :/

                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    Jak możesz to podmień- 1-szą sonde lambda.
                    sondy też nie mam do podmiany niestety :/
                    był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                    jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                    komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                    Komentarz

                    • mroko
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 659
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      To jak będziesz czyścił EGR-a to wyczyść tez przepustnice.

                      I ja bym na początek sprawdził wskazania czujnika temperatury.

                      A i jeszcze pytanko masz LPG?

                      Pozdrawiam.
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz

                      • michalrh
                        Rider
                        • 2012
                        • 322
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        nie, jestem przeciwnikiem gazu w autach

                        [ Dodano: Pią 30 Sie, 13 12:49 ]
                        EGR wyczyszczony, przepustnica też... tak mechanik powiedział.
                        parę dni spokoju i znowu nawrót problemu + dodatkowo podwyższone spalanie :/

                        błędy:
                        VAG-COM Version: Release 409.1-US

                        Control Module Part Number: 06A 906 033 BG
                        Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2V 00HS4600
                        Software Coding: 00031
                        Work Shop Code: WSC 31480
                        Additional Info: TMBDX41U942888618 SKZ7Z0C2257973
                        7 Faults Found:
                        16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
                        P0172 - 35-10 - - - Intermittent
                        17925 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                        P1517 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                        16555 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                        P0171 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                        17811 - EGR System: Regulation Divergence
                        P1403 - 35-10 - - - Intermittent
                        16485 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                        P0101 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                        17811 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                        P1403 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                        16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                        P0130 - 35-10 - - - Intermittent

                        Czy sonda Lambda do wymiany?

                        [ Dodano: Pon 16 Wrz, 13 16:45 ]
                        przejechałem się do innego mechanika i tak:
                        wyczyszczona przepustnica, przepływka, EGR i czujnik temperatury wymieniony i po problemie
                        Auto odzyskało trochę mocy, której utraty nie zauważałem.
                        EGR też będzie do wymiany bo się zacina czasem.
                        koszty 350zł
                        dzięki za zainteresowanie
                        był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                        jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                        komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                        Komentarz

                        • prybo
                          Classic
                          • 2010
                          • 24
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Witam

                          Również posiadam Octavię z silnikiem BFQ. Po podpięciu pod kompa wywala mi takie błędy:

                          16555System zbyt ubogi (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                          16514Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
                          17658Czujnik poziomu paliwa - sygnał za mały brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


                          Przebieg 147tys km. Auto wcześniej miało LPG. Teraz jeździ tylko na paliwie. Utraty mocy nie zauważyłem. Kontrola check engine zapaliła mi się przy niskim stanie paliwa. Skasowałem błędy, zatankowałem i po paru kilometrach znów mi się zapaliła. Spalanie nie wzrosło, moc wydaję się nie zmieniona, nie kopci, auto świeżo po wymianie rozrządu, filtrów.

                          Co może być przyczyną? Nie ma to wpływu na pracę silnika ani na spalanie, ale jest denerwujące (nikt chyba nielubi jak coś się świeci na blacie).

                          Po skasowaniu błędu na razie nic nie wyskoczyło, ale to kwestia przejechaniu pary kilometrów zapewne. Ostatnio po przejechaniu ok 40 km wyrzuciło mi błedy i kontrolka się zapaliła.

                          Komentarz

                          • michalrh
                            Rider
                            • 2012
                            • 322
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez prybo
                            16555System zbyt ubogi (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                            16514Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
                            17658Czujnik poziomu paliwa - sygnał za mały brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
                            16555 i 16514 mogą być powiązane. Możliwe że sonda powoli pada i mieszanka bywa za uboga.
                            17658 sprawdzić kable i wtyczka przy czujniku poziomu paliwa.
                            był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                            jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                            komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                            Komentarz

                            • piotrek_os
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8160
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              U mnie w ex bfq blad 17658 pojawial sie wtedy jak byla rezerwa paliwa, a ze zaraz po zapaleniu rezerwy tankowalem nastepne 10 litrow pi wyjadowaniu juz go nie bylo.

                              [ Dodano: Wto 30 Gru, 14 13:53 ]
                              prybo, a to teraz auto juz nie ma lpg?
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz

                              • prybo
                                Classic
                                • 2010
                                • 24
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez piotrek_os
                                prybo, a to teraz auto juz nie ma lpg?
                                Kupując octe nie wiedziałem że wcześniej (w niemcowni) auto miało lpg. Dopiero przed świętami zaaplikowałem zestaw startowy (rozrząd, filtry, oliwa) i na kolektorze zostały 4 wtryski bodajże (mają wyjście na zasilanie oraz przewody) i trochę mnie to zdziwiło. Sam prawdopodobnie będę zakładał gaz i teraz pytanie czy będzie potrzebny "nowy" kolektor" czy też ten da radę wykorzystać - takie szczęście w nieszczęściu

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8160
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez prybo
                                  Zamieszczone przez piotrek_os
                                  prybo, a to teraz auto juz nie ma lpg?
                                  Kupując octe nie wiedziałem że wcześniej (w niemcowni) auto miało lpg. Dopiero przed świętami zaaplikowałem zestaw startowy (rozrząd, filtry, oliwa) i na kolektorze zostały 4 wtryski bodajże (mają wyjście na zasilanie oraz przewody) i trochę mnie to zdziwiło. Sam prawdopodobnie będę zakładał gaz i teraz pytanie czy będzie potrzebny "nowy" kolektor" czy też ten da radę wykorzystać - takie szczęście w nieszczęściu
                                  ale to jakoś "zaślepione" są te wyjścia czy jak? Bo może przez to kolektor nieszczelny.... a od spodu patrzyłeś? W miejscu koła zapasowego też?
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  • prybo
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 24
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez piotrek_os
                                    ale to jakoś "zaślepione" są te wyjścia czy jak? Bo może przez to kolektor nieszczelny.... a od spodu patrzyłeś? W miejscu koła zapasowego też?
                                    tak są zaślepione, a nawet z tego co powiedział mi mechanik są wkręcone prawdopodobnie wtryski także nieszczelności nie ma. Pod spodem są otwory na butlę w kole, tak jak w okolicach przełącznika świateł otwór na wskaźnik lpg. Dziś zrobiłem ok 40km i nic się nie zapaliło. Żadnych objawów nie ma (szarpanie, dławienie się, spadek mocy, większe spalanie itp.)

                                    Komentarz

                                    Pracuję...